torsdag den 29. juli 2010

Mere praktiksnak

Ja, nu har jeg næsten været i praktik i 2 uger, og jeg har ikke rigtig fået skrevet om hvordan det er, siden jeg altid er så træt når jeg kommer hjem. Det er altså ret hårdt at passe børn fra 9-16! Og når jeg kommer hjem, sover jeg i 2 timer, og så er jeg bare smadret resten af dagen! Ej, de sidste par dage har jeg faktisk ikke behøvet en lur, selvom at man godt nok bliver lidt sløv.

Anyways, jeg er begyndt at blive meget mere vandt til hverdagen i vuggestuen nu, og føler mig lidt mere afslappet når jeg er der. Dog er jeg stadig lidt akavet om morgenen når jeg møder ude på legepladsen, og ved ikke helt hvor jeg skal gøre af mig selv, men det er ikke så slemt. Det er i hvert fald rigtig rart, at være ved kende de daglige rutiner og sådan.

Det er super dejligt, for jeg bliver tit rost over hvor god jeg er med børnene, og det gør mig jo bare så glad. Jeg har fået at vide, at jeg er et naturtalent med hvordan jeg snakker med børnene og jeg har fået at vide, at det virker som om, at jeg har haft med børn at gøre før, hvilket jeg jo ikke har. Og det er jo bare rigtig dejligt at få at vide, når man kommer er nyt sted og er lidt i tvivl om man gør det rigtigt.

Børnene er super søde, og de har hurtigt vænnet sig til mig. Det er sjovt, fordi der er stor forskel på alderen hos de forskellige børn. Nogle er rigtig små og har slet ikke noget sprog og kan ikke engang gå endnu, og andre går og løber rundt mens munden ikke står stille. Jeg tror allerede nu at jeg ved, at jeg er mere til børnehavebørn end vuggestuebørn. Vuggestuebørn er dejlige, men jeg elsker de helt store børn i vuggestuen som virkelig kan snakke, for det er bare så hyggeligt at snakke o g lege med dem.
Mane af de ældste børn i vuggestuen skal faktisk til at gå ud og starte i børnehave, og det er ret ærgeligt, for jeg føler allerede, at jeg kender dem, og de er bare så super dejlige!
Og så kommer der en helt masse små unger ind i vuggestuen, og det bliver jo super hårdt! Men de er nu også dejlige.

Ind til videre har jeg skiftet en masse tissebleer, men ikke nogen lortebleer.. jeg har dog fået at vide, at det snart kommer, så jeg må bare være beredt! Jeg har desuden puttet en dreng to gange, og han er simpelthen så dejlig nem. Han begynder ikke at græde eller noget, og falder bare i søvn helt af sig selv!

Det er bare super dejligt. I morgen skal vi måske på tur hvis vejret er godt, og hvis min vejlder fik fat i dem hun skulle. O gås har jeg tidligt fri, 12.30! :D

Nu vil jeg smutte. Bye!


//AWFOM

Ingen kommentarer:

Send en kommentar