torsdag den 15. juli 2010

Sverige dag 2

12. Juli 2010

I dag har bare været sådan en hyggelig dag, og der er bare sket så meget, og alligevel ikke. Det er svært at forklare, men når jeg ser på alle de billeder jeg har taget i dag, så synes jeg, at der er sket rigtig meget.
Vi stod op lidt i 8, og gik så hen for at spise morgenmad. Vi var igen de eneste gæster der var der og spise, og derfor havde vi hele morgenbuffetten for os selv, og det var godt nok lækkert. Der var varme æg (sikkert fra de høns som de har), boller, en masse pålæg, te, kaffe og juice og yoghurt med drys. Så der var mange ting at vælge imellem. Især far synes det var vildt lækkert, men han elsker jo også morgenmad!
Efter morgenmad tog vi tilbage og pakkede lidt, og så og vi i byen for at købe lidt ind til noget frokost. Vi købte lidt flutes og osteboller, og osteboller med tomat (osteboller er noget af det lækreste Sverige har.. Man kan endda også få ostebrød har vi fundet ud af. Nice nice!) Og så kørte vi ellers til søen. Lea og jeg gik straks ned og badede, og vandet var faktisk ikke så slemt, når man lige havde vænnet sig til det. Det er en meget børnevenlig sø, for man skal virkelig gå langt ud før det bliver dybt. Men det var virkelig dejligt, og Lea og jeg var da også nede to gange, i ret lang tid. Vi fik selvfølgelig også taget lidt hoppebilleder.
Ostebollerne tog vi med hjem, for det var simpelthen ikke til at spise dér, med alle de smådyr. Så vi pakkede sammen, og gik hjem og spiste og slappede af.
Vejret var virkelig godt, så vi sad lidt ude i haven og solede os og læste. Lidt senere gik mor, far og jeg hen for at fange internet. Det virkede okay på mors computer, selvom det var langsomt, men min computer kunne slet ikke opfange det, skide irriterende, især når jeg gerne vil opdatere alle mine blogs. Men det gør jeg når jeg kommer hjem.

Aftensmaden var ret god. Det var en ny kok i dag, men hun var rigtig sød, og meget glad. Til forret fik vi lakseroulade, som smagte okay. Det var ikke lige mig, men de andre elskede det. Hovedretten var kyllingespyd med kartofler og sovs. Rigtig lækkert. Desserten var is og browniekage, selvom det skulle have været et eller andet is halløj. Hende kokken kom og sagde til os, at det var gået lidt galt, så vi fik noget andet i stedet. Vi havde faktisk også hørt hende komme med et udbrud ude fra køkkenet, men lagde ikke mere i det. Det var så åbenbart fordi, at hendes is ikke var helt frossen. Men det vi fik i stedet var også rigtig lækkert!
Senere spillede vi petanque, hvor jeg for en gangs skyld vandt!! Virkelig dejligt!


IMG_3817

IMG_3900

IMG_3905

IMG_3913

//AWFOM

Ingen kommentarer:

Send en kommentar